Veilig naar een infomoment

Zorg voor jezelf, zorg voor elkaar.

Bij het organiseren van onze infomomenten houden wij ons steeds aan de meest recente en dus ook noodzakelijke maatregelen in de bestrijding van het Covid-19 virus. Wij baseren ons hiervoor op de informatie die de overheid en Socius rechtstreeks met ons, als erkende sociaal-culturele organisatie, deelt.

We zullen deze maatregelen, indien nodig, steeds aanpassen aan de op dat moment geldende regelgeving hieromtrent.

Als team van Gezin en Handicap willen we al jaren met hart en ziel voor jullie zorgen. Dat doen we nu, samen met jullie, nog een beetje meer.

Maatregelen van toepassing op infomomenten vanaf 1 september 2020 tot nader bericht

Wij zorgen voor:
  • ontsmettingsmateriaal, alcoholgel en goede hygiënische omstandigheden.
  • voldoende afstand tussen de stoelen
  • ruime lokalen, goede ventilatie, doordachte looplijnen en ontsmetting van risico-oppervlakten
  • registratie van de gegevens van aanwezigen volgens GDPR om in geval van besmetting contact-tracing mogelijk te maken.
  • deelnemersmap, die klaarligt op uw zitplaats
  • we voorzien geen pauze’s meer tijdens het infomoment, om zo onnodige verplaatsingen te vermijden. Op je zitplaats kan je een drankje en/of versnapering vinden.
Jij zorgt voor:
  • een eigen mondmasker. Het dragen van een mondmasker is verplicht bij het toekomen, in de gangen en in situaties waar de 1,5m niet gerespecteerd kan worden.
  • goede circulatie in het lokaal: wie binnenkomt neemt de verste plaats in. Bij het verlaten van het lokaal gaan eerst de mensen naar buiten die het dichtst bij de uitgang zitten.
  • een goede handhygiëne: Was of ontsmet je handen bij aankomst en vertrek, vóór en na toiletgebruik.
  • gepast inschrijvingsgeld, cash te betalen op de avond zelf (tenzij bij inschrijving via factuur)
Je bent welkom

Je bent welkom als je niet ziek bent of laatste 7 dagen geen klachten gehad die aan een COVID-infectie doen denken (neusverkoudheid, loopneus, niezen, keelpijn, lichte hoest, smaak- of reukverlies, verhoogde lichaamstemperatuur of koorts) en als je niet samenleeft met personen met bevestigde besmetting door COVID19 of met kenmerkende symptomen.

First come, first served

We moeten ons houden aan de afstandsregels. Dit zorgt er voor dat er in alle zalen een beperktere maximumcapaciteit van toepassing is. Wie eerst inschrijft, is zekerder van zijn plaats. Wanneer we over het maximum aantal deelnemers dreigen te gaan, starten we met een reservelijst.

Annuleringsvoorwaarden en verplichtingen

Vertoon jijzelf of één van je huisgenoten ziektesymptomen, gerelateerd aan Covid-19 in de 7 dagen voorafgaand aan het infomoment? Dan kan je niet deelnemen aan dat infomoment. Wees eerlijk, enkel zo zorg je voor anderen.

Annuleer jij?

Meer dan één week voor het infomoment: wij storten uw inschrijvingsgeld terug.
Minder dan één week voor het infomoment: wij storten 50% van uw inschrijvingsgeld terug.
Vergeten te annuleren? We kunnen helaas je inschrijvingsgeld niet terugstorten.

Annuleren wij op vraag van de overheid?

Wij voorzien het infomoment online of verplaatsen de activiteit: u blijft ingeschreven.
Past de nieuwe datum of werkwijze je niet? Wij storten uw inschrijvingsgeld terug.

Terugbetalingen

U ontvangt van ons een e-mail met de nodige informatie.

We liepen in de afgelopen periode enorm veel van onze inkomsten (en dus noodzakelijke werkingskosten) mis door het wegvallen van onze infomomenten. Wil jij ons een duwtje in de rug geven om dit werk in de toekomst verder te kunnen zetten, dan appreciëren we het dat je het inschrijvingsgeld niet terug vraagt.

Contactgegevens

Voel je je niet veilig of heb je extra vragen over onze maatregelen? Neem gerust contact met ons op.